.
اطلاعات کاربری
درباره ما
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

با پیشرفت روز افزون تکنولوژی ها موبایل های سامسونگ متنوع تر و بیشتر از گذشته وارد بازار شده اند. هر کدام از این تلفن همراه ها با شارژر مخصوص به خود معرفی و به کاربران فروخته می شوند. امروزه تقریبا تمام شارژر های سامسونگ دارای تکنولوژی و فناوری به خصوصی هستند که در هر شارژری این فناوری متفاوت اند. فهمیدن انواه مختلف این شارژرها به شما کمک می کند که در صورت نبود شارژر خود گوشی، بتوانید شارژر مناسب را برای گوشی سامسونگ شما انتخاب کنید. امروزه سازندگان گوشی سامسونگ در تلاش هستند که شارژر خود را با تکنولوژی به روز تر، با توان بیشتر در کنار امنیتی بهتر را طراحی کنند. یکی از نقاط مثبت شارژر های سامسونگ این است که نسبت به شارژر های دیگر کمپانی کیفیت بهتری دارد و شارژر های که در میانرده رو به بالا رده وجود دارد همان شارژر های پرچمدار این شرکت می باشد.

یکی از سوالاتی که ممکن است در ذهن کاربران وجود داشته باشید این است که می تونیم تلفن همراه سامسونگ ام را با هر شارژری شارژ کنم؟ جواب خیر است. ممکن است که گوشی شما از توان 15 واتی پشتیبانی کند اما با شارژر 25 واتی آن را شارژ کنید. زیاد مشکلی ایجاد نمیشود اما بهتر است که با شارژر مناسب همان دستگاه شارژ شود. به همین دلیل بهترین راه این است که انواع فناوری شارژر های مختلف سامسونگ را بدونید تا سلامت باتری شما حفظ شود.

اغلب فناوری شارژر های سامسونگ در شارژر های معمولی، شارژر سریع یا فست شارژ و شارژر فوق سریع یا سوپر فست شارژ خلاصه می شود.

 

شارژر معمولی سامسونگ

 

اولین گوشی های هوشمند لمسی که توسط سامسونگ وارد بازار شد از این نوع شارژر بهره می برد. این شارژر ها هیچ فناوری خاصی در رابطه با سریع شارژ شدن نداشت و کاربران برای شارژ شدن گوشی هایشان تقریبا باید یک ساعت و نیم تا 2 ساعت صبر می کردند.

 

شارژر سریع (Fast Charging) سامسونگ

با روی کار اومدن گوشی هایی مانند گلگسی S6 و گلکسی S7 شارژرهای سریع سامسونگ طراحی شدند. این شارژرها زمان شارژ شدن گوشی را تا حد زیادی کاهش میدهند. امروزه اغلب گوشی های میانرده از شارژر سریع سامسونگ پشتیبانی میکنند.

با وجود اینکه موبایل ها از لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری هر روز بهتر می شوند، یکی از قطعاتی که بسیار مهم است باتری آن دستگاه است. یکی از اهداف شرکت های تولید کننده به خصوص برند سامسونگ ظریف تر و سبک تر ساختن گوشی تلفن همراه می باشد. به همین منظور نمی توان باتری موبایل را تا حد زیای ظرفیت را افزایش داد. این کار باعث می شود ابعاد و وزن موبایل ها افزایش یابد به همین منظور باید راهکار دیگر را به کار برد. یکی از بهترین و امن ترین راه برای این مشکل، کوتاه کردن زمان شارژ می باشد. به همین منظور کمپانی سامسونگ به فکر ساختن شارژر های سریع افتاد. امروزه که اکثر میانرده های سامسونگ دارای همین شارژر ها می باشند که حاصل تلاش این کمپانی بوده است. با این شارژر اکثر گوشی ها را می توان حدود 1 ساعت و 20 دقیقه فول شارژ کرد. البته کمپانی های دیگر تکنولوژی مشابه همین شارژر را طراحی کرده اند. وان پلاس از شارژری با نام Dash Charge، هواوی از Super Charger و کوالکام از شارژر Quick Charge استفاده می کنند.

منظور از این فناوری این است که از توان 15 واتی استفاده میکند. یعنی اینکه اگر گوشی شما از توان 15 واتی پشتیبانی می کند یعنی این تکنولوژی را می تواند استفاده کند.

 

شارژ فوق سریع ((Super Fast Charge سامسونگ

با روی کار آمدن موبایل هایی مانند Galaxy Note 10 و امثال آنها سامسونگ دست به تلاش بیشتر زده و شارژر هایی با توان بیشتر را طراحی و وارد بازار کرده است. تکنولوژی دیگر با نام شارژر فوق سریع تکنولوژیست که می تواند از فناوری شارژ سریع هم بهتری و سریع تر شارژ کند. قطعات ها هر روز آپدیت می شوند و این قطعات ها نیاز به انرژی بیشتری می باشند. البته سامسونگ در تلاش هست که گوشی ها را بهینه سازد. به همین دلیل باید شارژ شدن دوباره باتری سریع تر صورت بگیرد. سامسونگ در این فناوری با دو توان 25 و 45 وارد بازار شده است. موبایل نوت 10 پلاس از توان 45 واتی پشتیبانی مکند اما نوت 20 اولترا از 25 واتی پشتیبانی کرده که ممکن است دلیل آن افزایش طول عمر باتری می باشد.

یکی از نقاط ضعف شارژ سریع سامسونگ داغ کردن موبایل و باتری می باشد. همین دلیل باعث شده که طول عمر باتری کمتر شود و شما را به تعویض کردن آن مجبور سازد.

 

برای خرید انواع شارژر سامسونگ می توانید به فروشگاه اینترنتی موبوتعمیر سربزنید. این فروشگاه انواع مختلف شارژر های سامسونگ را با بهترین قیمت به فروش می رساند



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
ن : ماهان نیمایی
ت : سه شنبه 30 آذر 1400
.

شیائومی احتمالا در روزهای پایانی ۲۰۲۱ از گوشی‌های سری شیائومی ۱۲ شامل مدل استاندارد، پرو و ۱۲X رونمایی می‌کند. اما به نظر می‌رسد در این خانواده با دو عضو سری لایت هم روبه‌رو هستیم که با نام‌های شیائومی ۱۲ لایت و ۱۲ لایت زوم از راه می‌رسند.

طبق گزارشی که از سوی وب‌سایت Xiaomimiui منتشر شده، این گوشی‌های هوشمند شباهت زیادی با یکدیگر دارند.

مشخصات شیائومی ۱۲ لایت
طبق گزارش جدید، شیائومی ۱۲ لایت با اسم رمز «Taoyao» در حال توسعه است و نسخه جهانی‌اش با شماره مدل ۲۲۰۳۱۲۹G از راه می‌رسد. انتظار می‌رود این دستگاه به نمایشگر ۶.۵۵ اینچی امولد با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس، رفرش ریت ۱۲۰ هرتز و سنسور اثر انگشت زیر آن مجهز شود.

 

شیائومی 12 لایت NE 5G
این احتمال وجود دارد که شیائومی از طراحی مشابه گوشی Civi برای این محصول میان‌رده‌اش استفاده کند. همچنین احتمالا باید منتظر استفاده از تراشه اسنپدراگون ۷۷۸G یا ۷۸۰G در شیائومی ۱۲ لایت باشیم. از سایر مشخصات آن می‌توان به دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی سامسونگ GW3 به همراه دوربین اولترا واید و ماکرو اشاره کرد.

مشخصات شیائومی ۱۲ لایت زوم
این گوشی هوشمند شیائومی از اسم رمز «Zijin» بهره می‌برد و احتمالا تنها در بازار چین ارائه شود. علت این موضوع، تنها مشاهده نسخه چینی آن با شماره مدل ۲۲۰۳۱۲۹BC در دیتابیس IMEI است.

شیائومی ۱۲ لایت زوم به نمایشگر ۶.۵۵ اینچی امولد با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز مجهز می‌شود. صفحه نمایش این دستگاه از لبه‌های خمیده بهره می‌برد و همچنین سنسور اثر انگشت زیر آن قرار می‌گیرد. سایر مشخصات آن تفاوتی با نسخه استاندارد نخواهد داشت، با این حال بجای سنسور ماکرو به دوربین تله‌فوتو مجهز می‌شود.

 

 

شیائومی 12 لایت ۵G
این گوشی‌های هوشمند شیائومی احتمالا در ماه مارس سال آینده میلادی معرفی می‌شوند و همچنین بطور پیش فرض با اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI 13 در اختیار خریداران قرار می‌گیرند.

 



:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
ن : ماهان نیمایی
ت : سه شنبه 16 آذر 1400
.

عکسی از گوشی ریلمی GT 2 Pro منتشر شده که برآمدگی دوربین پشتی آن یادآور گوشی کلاسیک نکسوس 6P گوگل است. این پرچمدار به زودی معرفی می‌شود.

بحث‌های مختلفی در خصوص طراحی غیرمتعارف گوشی گوگل پیکسل ۶ وجود دارد و همانطور که انتظار می‌رفت، نظرات کاربران نسبت به این سبک طراحی متفاوت بود. برخی ظاهر عجیب و متفاوت این گوشی را دوست داشتند و برخی دیگر آن را یک طراحی نامتقارن و نه چندان جالب می‌دانند.

اما این نخستین گوشی گوگل نبود که دوربین پشتی آن برآمدگی بزرگی دارد. گوشی نکسوس 6P که گوگل با همکاری هواوی در سال 2015 عرضه کرده بود هم از چنین برآمدگی استفاده می‌کرد. اکنون به نظر می‌رسد کمپانی ریلمی تصمیم گرفته از همان طراحی نامتعارف برای گوشی ریلمی GT 2 Pro استفاده کند.

طراحی نامتعارف ریلمی GT 2 Pro یک تکنیک بازاریابی است
پیش از این هم برخی از گوشی‌های سری ریلمی جی تی طراحی نامتعارفی داشته‌اند. به طور مثال می‌توان به دو مدل ریلمی GT Master و GT Explorer Master اشاره کرد که بدنه‌ای از جنس چمدان‌های مسافرتی داشتند. حتی مدل معمولی‌تر ریلمی GT Neo2 هم از رنگ سبز خاصی به همراه نوار مشکی در پشت قاب خود استفاده می‌کرد.

 

با این حال همه این مدل‌ها از برجستگی دوربین استاندارد مربعی‌شکل استفاده می‌کردند. اکنون،‌ ریلمی می‌خواهد با الگو گرفتن از پیکسل 6، طراح گوشی ریلمی GT 2 Pro را دستخوش تغییرات گسترده‌ای کند و با این سبک طراحی، توجه بازار را به خودش جلب کند. حتی می‌توان گفت که ریلمی می‌خواهد با عرضه گوشی جی تی 2 پرو خود، یادآور گوشی قدیمی نکسوس 6 پی باشد.

با توجه به اطلاعاتی که از گذشته وجود دارد، این گوشی به دو دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی مجهز است، در حالی که یک سنسور 8 مگاپیکسلی تله فوتو هم آن را همراهی می‌کند. نمایشگر آن 6.8 اینچی OLED با وضوح +WQHD و نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی است، 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه پر سرعت UFS 3.1 را هم ارائه می‌کند. هنوز صحبتی از تراشه زیر قاب آن به میان نیامده، ولی با توجه به این مشخصات بالارده، احتمال می‌رود از تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۱ قدرت بگیرد.

 



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
ن : ماهان نیمایی
ت : سه شنبه 16 آذر 1400
.

سال گذشته واتساپ از ویژگی تحت عنوان ارسال پیام حذف شونده خبر داده بود که به موجب آن پیام‌های ارسال شده بعد از گذشت هفت روز به صورت خودکار حذف می‌شدند. اکنون این قابلیت به صورت پیش فرض و با گزینه‌های زمانی مختلف در دسترس همه کاربران قرار می‌گیرد.

واتساپ می‌گوید اکنون کاربران این پلتفرم گزینه‌ای را در اختیار خواهند داشت که با فعال کردن آن می‌‌توانند تمام پیام‌های ارسال شده را براساس زمان بندی مورد نظر خود از چت حذف کنند. کاربران گزینه‌های زمانی مختلفی در اختیار دارند و با انتخاب هر کدام از بازه‌های زمانی مشخص شده، امکان حذف پیام‌ها در اختیارشان قرار می‌گیرد.

 

 

واتساپ و پیام ناپدید شونده
نوامبر سال گذشته این قابلیت از سوی واتساپ معرفی شد، اما در آن مقطع زمانی کاربران، با فعال کردن این گزینه، پیام‌ها تنها پس از هفت روز حذف می‌شدند. در حال حاضر سرویس پیام‌رسان متعلق به متا می‌گوید گزینه‌های بیشتری را برای بازه زمانی حذف پیام در نظر گرفته است.

در واقع کاربران می‌توانند بعد از ۲۴ ساعت تا حتی ۹۰ روز بعد از ارسال پیام آن را حذف کنند. چنین قابلیتی پیشتر توسط وب‌سایت WABetaInfo گزارش داده شده بود.

واتساپ خاطرنشان می‌کند با فعال کردن این گزینه، زمانی که کاربر وارد چت جدید می‌شود، نوتیفیکیشنی برایش نمایش داده خواهد شد. در نوتیفیکیشن به این نکته اشاره می‌شود که پیام‌های ارسال شده بعد از بازه زمانی مشخص شده توسط کاربر از ۲۴ ساعت تا ۹۰ روز به صورت خودکار حذف می‌شوند.

کاربران گزینه‌ای را در اختیار دارند تا بتوانند این ویژگی را غیرفعال کنند. واتساپ همچنین به این موضوع اشاره کرده که هنگام ایجاد گروه‌، گزینه جدیدی برای کاربر نمایش داده می‌شود تا بتواند قابلیت پیام ناپدید شونده را فعال کند.

به گفته واتساپ این قابلیت در دسترس کاربران سیستم عامل اندروید و iOS قرار می‌گیرد.

 



:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
ن : ماهان نیمایی
ت : سه شنبه 16 آذر 1400
.

اشغال شدن فضای گوشی از مشکلاتی است که با ذخیره عکس‌ها و ویدیوها و نصب برنامه‌ها ایجاد می‌شود و البته روش‌هایی برای بهینه‌سازی فضای ذخیره‌سازی، ازجمله حذف برنامه‌هایی که دیگر استفاده نمی‌کنید، حذف خودکار پیام‌های قدیمی و پاک کردن حافظه مرورگر وجود دارد. 

تقریباً همه چیز را در آیفون‌های خود ذخیره می‌کنیم: عکس‌های خانوادگی، فیلم‌ها و آهنگ‌ها و به همین دلیل است که آکتابخانه‌های موسیقی. به همین دلیل مهم است که حافظه گوشی‌ها زود پر می‌شود. البته اپل در سال ۲۰۲۱ با افزایش گزینه ذخیره‌سازی پیش‌فرض آیفون ۱۳ تا ۱۲۸ گیگابایت از ۶۴ گیگابایت، این کار را کمی آسان‌تر کرد. اما کسانی که به فضای بیشتری نیاز دارند یا مدلی با ظرفیت کمتر دارند، بهتر است از فضای ذخیره‌سازی آیفون خود نهایت استفاده را ببرند.

بهترین راه برای صرفه‌جویی در فضای ذخیره‌سازی محلی این است که از یک سرویس ذخیره‌سازی ابری مانند آی‌کلود، گوگل‌درایو یا دراپ‌باکس استفاده کنید تا برخی از فایل های خود را تخلیه کنید. اما تعدادی تنظیمات نیز وجود دارد که می توانید آنها را تغییر دهید تا مطمئن شوید که از ظرفیت ذخیره‌سازی آیفون خود به بهترین شکل استفاده می‌کنید. وب‌سایت سی‌نت به روش‌هایی برای آزاد کردن حافظه آیفون اشاره کرده است.

ببینید چه چیزی بیشترین فضای آیفون را اشغال می‌کند

برای به حداکثر رساندن فضای ذخیره‌سازی آیفون، ابتدا باید بدانید که چه چیزی دستگاه شما را اشغال کرده است. به چیزهایی که فضای ذخیره‌سازی شما را اشغال کرده نگاهی بیندازید تا بدانید از کجا شروع کنید. وارد تنظیمات شوید، سپس به General و Storage iPhone بروید. برای مشاهده انواع فایل‌هایی که فضای آیفون شما را اشغال می‌کنند، این گزینه را انتخاب کنید. همچنین خود اپل ممکن است توصیه‌هایی در مورد نحوه آزاد کردن فضا ارائه دهد.

مطمئن شوید که آیفون ذخیره عکس را بهینه می‌کند

وقتی صحبت از اشغال فضای آیفون به میان می‌آید، عکس‌ها یکی از بزرگترین متخلفان هستند. اما منوی تنظیمات آیفون گزینه‌ای دارد که به دستگاه شما امکان می‌دهد در صورت کمبود فضا، فایل‌های کوچک‌تر عکس را به‌جای نسخه‌های اصلی ذخیره کند. این عکس‌ها و ویدیوها با وضوح کامل در آی‌کلود ذخیره می‌شوند و می‌توانید در صورت نیاز آن‌ها را دانلود کنید. برای اطمینان از روشن بودن این ویژگی، با باز کردن برنامه تنظیمات شروع کنید. سپس به بخش Photos بروید و مطمئن شوید که یک علامت آبی در کنار گزینه Optimize iPhone Storage وجود دارد.

از یک سرویس ابری برای ذخیره عکس‌ها و ویدیوها استفاده کنید

بهترین راه برای آزاد کردن فضای آیفون، حذف فایل‌هایی است که نیازی به ذخیره آن در دستگاه خود ندارید. اما این بدان معنا نیست که باید پوشه عکس خود را کوچک کنید. در عوض، سعی کنید آنها را در یک سرویس ذخیره‌سازی ابری شخص ثالث مانند Google Photos ذخیره کنید تا در دستگاه خود. این روش، راهی سریع برای آزاد کردن فضای ذخیره‌سازی زیادی است بدون اینکه نیازی به جدا شدن از خاطرات قدیمی داشته باشید.

اما قبل از اینکه چیزی را حذف کنید، مطمئن شوید که از عکس‌هایی که می‌خواهید ذخیره کنید پشتیبان‌گیری شده یا به Google Photos منتقل شده‌اند. اگر عکس‌ها و ویدیوهای شما قبل از حذف در سرویس دیگری مانند گوگل‌فوتوز، دراپ‌باکس یا وان‌درایو پشتیبان‌گیری نشوند، برای همیشه پاک می‌شوند. شاید تعجب کنید که اگر عکس‌های شما قبلاً در آی‌کلود ذخیره شده‌اند، چرا باید از یک سرویس ابری جداگانه استفاده کنید. دلیل این امر این است که حذف عکس‌های شما از آیفون، آن‌ها را آی‌کلود نیز پاک می‌کند، بنابراین اگر قصد دارید تصاویر را از دستگاه خود حذف کنید، می‌توانید از سرویس دیگری استفاده کنید.

برنامه‌هایی را که دیگر استفاده نمی‌کنید، حذف کنید

یکی دیگر از راه های عالی برای پاک کردن آیفون این است که از شر برنامه‌هایی که دیگر استفاده نمی‌کنید خلاص شوید. اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید، به برنامه‌هایی که مدت‌هاست استفاده نکرده‌اید نگاهی بیندازید. منوی تنظیمات آیفون خود را باز کنید، روی General ضربه بزنید و به حافظه آیفون بروید. لیستی از برنامه‌های خود را به همراه میزان فضایی که هر برنامه اشغال کرده است و آخرین باری که از آن استفاده کرده‌اید، مشاهده خواهید کرد. فهرست را بررسی کرده و برنامه‌هایی را که مدت‌هاست استفاده نکرده‌اید حذف کنید.

حذف خودکار پیام‌های قدیمی

این فقط عکس‌ها، فیلم‌ها و برنامه‌ها نیستند که ممکن است فضای ذخیره‌سازی آیفون شما را مسدود کنند. خلاص شدن از شر پیامک‌های قدیمی نیز می‌تواند مفید باشد. می‌توانید با باز کردن تنظیمات، انتخاب پیام‌ها و ضربه زدن روی گزینه Keep Messages در زیر تاریخچه پیام، آیفون خود را طوری تنظیم کنید که به‌طور خودکار سابقه پیام‌های شما را حذف کند. از آنجا، انتخاب کنید که آیا می‌خواهید آیفون شما پیام‌های متنی را برای ۳۰ روز، یک سال یا برای همیشه حفظ کند.

کش مرورگر وب خود را پاک کنید

اگر باز هم به دنبال فضای بیشتر هستید، همیشه می‌توانید حافظه پنهان مرورگر وب خود را پاک کنید، اگرچه حذف برنامه‌ها و فایل‌های تصویری تفاوت بسیار بیشتری ایجاد می‌کند، اما انجام این کار می‌تواند سرعت آیفون شما را در هنگام مرور وب افزایش دهد، بنابراین اگر فضای ذخیره‌سازی کمی دارید و عملکرد مرورگر ضعیفی دارید، این کار هم ارزش امتحان کردن را دارد. البته این کار شما را از وب‌سایت‌هایی که اکنون باز کرده‌اید، خارج می‌کند.

برای این کار، تنظیمات را باز کرده، سافاری را انتخاب کنید و روی Clear History and Website Data ضربه بزنید. اگر از گوگل کروم استفاده می‌کنید، روی سه نقطه در پایین صفحه ضربه بزنید،History  (تاریخچه) را انتخاب کنید و روی Clear Browsing Data ضربه بزنید. در این بخش، یک علامت تیک در کنار سه دسته وجود دارد: تاریخچه مرور، کوکی‌ها، داده‌های سایت و تصاویر و فایل‌های ذخیره‌شده. اگر می‌خواهید فقط داده‌های مرور را برای یک دوره زمانی خاص حذف کنید، روی گزینه Time Range در نزدیکی بالای صفحه ضربه بزنید و سپس روی Clear Browsing Data در پایین کلیک کنید.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
ن : ماهان نیمایی
ت : چهار شنبه 3 آذر 1400
.

نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی